Novice, članki in odmevi ...

NAVDIHUJOČI UTRINKI SKUPNEGA MUZICIRANJA
Leto 2014/2015  |  31.12.2014  |  Videno: 361564  |  A+ | a-
Solni cvet, december 2014
Tatjana Gregorič




Kakovosten, raznolik, pester in mladostno prekipevajoč program predavanj, koncertov in izbranih projektov šol, okrogla miza, delavnica ter masterclass so na široko odpirali vrata učilnic klavirja, tega največkrat osamljenega inštrumenta. A prijateljevanje pianistov z drugimi glasbeniki lahko še kako širi obzorja, motivira tudi najmlajše učence, jim zmanjšuje tremo, dviguje samozaupanje, omogoča tesnejše stike s sovrstniki … Skratka, vsakemu učencu klavirja bi morali vsaj občasno ponuditi možnost igranja v komornem sestavu, saj tovrstne izkušnje nudijo drugačen pogled na glasbo, hkrati pa krepijo njegovo razumevanje umetnosti, sveta in življenja.

Dražljivo povezovanje različnosti, ki omogoči vrhunsko dopolnjevanje v skupnem muziciranju, sta številnim obiskovalcem razkrivali Tamara Ražem Locatelli in Aleksandra Češnjevar Glavina. Na večernem koncertu (14. 11. 2014) sta se kot Duo Excentury podali na mikavno avanturo predstavljanja tehtnih, zahtevnih in zanimivih skladb Fransica Poulenca in Astroja Piazzolle. Izvrstni primorski pianistki sta poskrbeli tudi za pretanjeno (v Preludiju) in temperamentno (Finale) krstno izvedbo najnovejše različice Suite za 2 klavirja Bojana Glavine, pa tudi za vizualno popestritev glasbenega dogodka. V drugem delu večera sta namreč skladbe Piazzolle pospremila plesalca Alexandra Lioubova in Andrea Bevilecqua, italijanska podprvaka argentinskega tanga. Tamara Ražem in Aleksandra Češnjevar sta dva koncertna klavirja naslednji dan 14. Klavirskih dnevov 'zamenjali' za zgolj enega in na njem predstavili tudi nekatere izbrane skladbe slovenskih skladateljev za klavir štiriročno.
 

Iste je premišljeno stkal v predavanje skladatelj in klavirski pedagog Bojan Glavina, pri čemer se je osredotočil na skladbe, ki ustrezajo nivoju nižje in delno srednje glasbene šole. Dih pomladi pa je bil naslov izbranega projekta Glasbene šole Koper in podružnice Piran, ki je poskušal predstaviti, kako lahko male klavirske skladbice, napisane za klavir solo in duo, simpatično zazvenijo tudi v priredbah za trio. Tovrstne literature za nižjo šolo skorajda ni in v njih se je z občutkom za otrokovo glasbeno dojemanje in fantazijo spet izvrstno pokazal piranski skladatelj Bojan Glavina.

V projektu Glasbene šole Koper – podružnice Piran (ki je kot ena izmed več kot 60 slovenskih šol, ki je zaradi zanimivih, tehtnih prispevkov svojih učencev in odličnih mentorjev zadnjih nekaj let vsakič znova izbrana za predstavitev  projektov na omenjenih Klavirskih dnevih) so se predstavili učenci: koprski trio Vivace v sestavi Nika Lucija Frank – violina, Jan Malej – klarinet, Daša Sedmak – klavir, pod mentorstvom učiteljice Nuške Gregorič; piranske pianistke: Nina, Rupnik, Aurora, Lovrečič, Nicole Turk, Rea Štrukelj Pahović in Taša Šinkovec iz razreda učiteljice Aleksandra Češnjevar Glavina; Sindi Krajnc iz razreda učitelja Roberta Staniča na klarinetu in Alja Margon na violini iz razreda učiteljice Ine Lorbek ter duo Peroša (Katarina na klavirju in Julijana na harmoniki) iz razreda učiteljice Erike Udovič Kovačič.

Tehten primorski prispevek temi letošnjega klavirskega druženja v Laškem je dala tudi  pianistka Aleksandra Pavlovič, ki je na koncertnem predavanju (15. 11.) z violončelistko Sanjo Repše duhovito, strokovno poglobljeno in praktično odstirala lepoto skupnega muziciranja. Glasbenici sta študirali na slovitem Državnem konservatoriju P. I. Čajkovski v Moskvi in sta po več kot dvajsetih letih skupne igre prepričani, da se le na ta način različne individualnosti vedno znova prepletajo v novo in edinstveno glasbeno doživetje, ki je v veliko veselje tako izvajalcem kot poslušalcem. Skozi njuno glasbeno pripoved smo lahko resnično spoznavali problematiko in pomembnost razvoja obeh – komorne igre ter korepetiranja.