Novice, članki in odmevi ...

GLASBA MED PROSTOROM IN ČASOM
Leto 2012/2013  |  19.06.2013  |  Videno: 362199  |  A+ | a-
Primorske novice, sreda, 19. junij 2013
TATJANA GREGORIČ, Radio Koper

Michele Marelli je namreč pred kratkim izdal zgoščenko z vsemi skladbami, ki jih je Stockhausen napisal za basetni rog - poseben instrument, ki ga prav sodobni skladatelji vnovič odkrivajo. Marellijevo uspešno kariero je najbolj zaznamovalo prav srečanje s Karlheinzem Stockhausnom, skladateljem, ki je s svojimi natančnimi raziskovanji zveze med prostorom in časom, med glasbo in šumom vplival na delo številnih sodobnih klasičnih skladateljev, pri njem pa so navdih iskali tudi številni ustvarjalci popularne glasbe. Od leta 1997 pa vse do skladateljeve smrti leta 2007 je Marelli sodeloval s Stockhausnom, se poglabljal v njegova dela, njegovo tehniko in razmišljanja o glasbi in tako poleg bas-klarinetistke in skladateljeve sopotnice Suzanne Stephens postal eden izmed najboljših interpretov Stockhausnove glasbe. Najnovejša zgoščenka predstavlja vso študijsko in umetniško pot, ki jo je Marelli prehodil od prvega stika s skladateljem. Traum - formel (1981), Evas spiegel (1984), Susani (1984), Die 7 lieder der tag (1986), Freja (1991) in In Freundschaft (1977) so skladbe na zgoščenki, ki jo je Marelli v petek predstavil v Pretorski palači in ob tem tudi spregovoril o svojih izkušnjah s Stockhasnom. Ta izjemna osebnost z neverjetno karizmo ga je povsem očarala in navdušila že, ko je bil star osemnajst let in je skladatelju na nekem koncertu v Italiji zaigral njegovo krajše delo Harlekin.
Nove glasbene kvalitete Stockhausna je Marelli skupaj s tržaško pianistko Tatjano Jercog v vsej izvajalski odličnosti razkrival tudi na drugem večeru novega koncertnega cikla v dvorcu Zemono pri Vipavi minuli četrtek. Tako kot vrsta Stockhausnovih del tudi njegova skladba zodiakalnih znamenj Tierkreis za A - klarinet in klavir predvideva gibanje v koncertnem ambientu in klarinetistu določi, da se preizkusi tudi v disciplini klavir štiriročno. Spretno, duhovito, perfektno sta skladbo, ki jo je Stockhausen napisal leta 1975, poustvarila Marelli in Jercogova. V precej manj nove zvočne svetove so nas povabile ostale skladbe na koncertu, večeru, ki je uvodoma zvenel v razkošju romantično ubrane lepote treh romanc op. 94 za klarinet in klavir Roberta Schumanna, in se nato razrasel v pisani šopek svetovnih uspešnic iz klasične glasbene literature (Vocalise Rahmaninova, Libertango Piazzolle, Meditation Masseneta, Solvejgina pesem Griega, Ungarische Rhapsodiel Poppa, Czardas Montija) kot sta jih zgledno in doživeto izvedli flavtistka Alenka Zupan in idrijska pianistka Maja Tajnšek. Tajnškova je tudi pobudnica novega koncertnega cikla dvora Zemono, ki se je začel konec maja, ko se je Kulturno društvo Glasbene muze iz Idrije povezalo z novim lastnikom dvorca, Tomažem Kavčičem. Vsekakor plemenito dejanje združevanja moči, ki naj bi vse tja do jeseni popestrilo ponudbo lepega renesančnega dvora. Nocojšnji koncert, na katerem bi morali nastopiti solopevka Pia Brodnik in pianistka Maja Tajnšek, zaradi bolezni odpade, a se bo ciklus nadaljeval konec julija.